آموزش و ترفند

در انتخاب چراغ صنعتی به چه مواردی باید توجه نمود؟

خرید-چراغ-صنعتی-پارسیا لایتینگ

بهترین انتخاب برای چراغ صنعتی

برای انتخاب چراغ صنعتی فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید دز نظر بگیریم تا مطمئن شویم که در فضای صنعتی کارآمد و امن هستند.

خرید چراغ صنعتی نقش کلیدی را در فراهم کردن روشنی کافی برای کارگران ایفا می کنند تا کارگران بتوانند کار خود را به درستی و در محیطی امن انجام دهند.

بنابراین ضروری است تا قبل از انتخاب چراغ مناسب برای تشکیلات صنعتی بادقت فاکتورهای مختلف را ارزیابی کنیم.

انتخاب چراغ برای محیط های مختلف

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید زمان خرید چراغ سوله ای+صنعتی+کارگاهی به آن توجه کنید نوع محیطی است که در آن کار می کنید و نیاز خاص فضا به چراغ های صنعتی. تنظیمات صنعتی متفاوت ممکن است نیازهای خاصی بر اساس طبیعت محیط کار خود داشته باشند. به طور مثال محیطی با تجهیزات یا ماشین آلات سنگین ممکن است نیازمند سطح بالاتری از روشنایی باشند تا مطمئن شویم که دید کافی برای انجام کار وجود دارد. در تضاد با این محیط، مکان هایی که کارهایی با جزئیات زیاد انجام می شود نیازمند چراغ هایی است که نور مستقیم تر و متمرکز تری را ارائه می دهد.

مصرف برق چراغ ها

مصرف-انرژی-چراغ-صنعتی-پارسیا لایتینگ

مصرف-انرژی-چراغ-صنعتی-پارسیا لایتینگ

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که باید در نظر بگیرید سطح انرژی چراغ های صنعتی است. چراغ هایی با مصرف انرژی مناسب نه نتها به کاهش هزینه برق کمک می کند بلکه به داشتن محیطی زیست سازگار هم کمک می کند. به طور مثال لامپ های ال ای دی که به مصرف انرژی مناسب و طول عمر بالا معروف هستند گزینه مناسبی برای کاربردهای صنعتی هستند. به علاوه لامپ هایی با مصرف انرژی پایین می تاونند سطح سودمندی و کارآمدی کارگران را با ارائه محیطی راحت برای آنها افزایش دهند.

یکی از به صرفه ترین این چراغ ها، چراغ سوله ای 100وات است.

دوام و عمر چراغ های صنعتی

مقاومت و دوام لامپ های صنعتی یکی دیگر از فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر بگیرید. فضاهای صنعتی با فاکتورهایی از جمله گرد و خاک، رطوبت و دمای شدید می توانند برای قرار گیری لامپ ها خشن و ناملایم باشند. بنابراین ضروری است تا لامپ هایی را انتخاب کنید که قوی و خشن باشند و بتوانند این شرایط محیطی را تحمل کنند. مواد تشکیل دهنده و تجهیزات باکیفیت نشان دهنده های کلیدی برای مقاومت و طول عمر لامپ ها هستند.

علاوه بر فاکتورهایی که بالاتر ذکر شد مهم است تا موثر بودن هزینه ای که بابت لامپ های صنعتی می شود هم در نظر گرفت. ضروری است تا علاوه بر طول عمر لامپ ها، هزینه های آن را هم در نظر بگیریم. فاکتورهایی از جمله مصرف انرژی، هزینه های نگهداری و هزینه های جایگزینی همگی باید در هنگام انتخاب این لامپ ها در نظر گرفته شوند.

مصرف انرژی چراغ های صنعتی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در مصرف انرژی چراغ های صنعتی دخالت دارد نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت چراغ هاست. تکنولوژی چراغ های سنتی از جمله لامپ های فلورسانت به مصرف بالای انرژی و عمر کوتاه معروف هستند. در مقابل لامپ های ال ای دی گزینه ای با مصرف انرژی بهینه در چراغ های صنعتی هستند. لامپ های ال ای دی به طور قابل توجهی مصرف انرژی کمتری به نسبت چراغ های سنتی دارند و کمتر از نسخه های سنتی نیازمند تعویض و نگهداری هستند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که بر روی مصرف انرژی چراغ های صنعتی تاثیر زیادی می گذارد، طراحی و جایگذاری لامپ هاست. طراحی بهینه سیستم روشنایی می تواند توزیع نور را بهینه کرده و هدر رفت انرژی را کاهش دهد. به طور مثال استفاده از بازتابنده ها یا پخش کننده ها می تواند به هدایت نور به سمت جایی که مورد نیاز است کمک کند و به قول معروف نشت نور را به حداقل برساند. به علاوه استفاده از سنسورها و کنترل کننده ها از جمله سنسورهای روشنی روز می تواند میزان استفاده از نور را با توجه به سطح نور طبیعی تنظیم کند.

3 دیدگاه در “در انتخاب چراغ صنعتی به چه مواردی باید توجه نمود؟

  1. اسکندری گفت:

    با تشکر از تیم پارسیا لایتینگ بسیار به ما مشاوره های خوبی دادند

    1. پارسیا لایتینگ گفت:

      وظیفه ی ما کمک به شماست

  2. قلم آرا گفت:

    مرسی از اطلاعات مفیدتون????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *